logo-bala

ورود/عضویت

برنج ارگانیک چیست و انواع آن؟

برنج ارگانیک چیست

برنج ارگانیک به برنجی گفته می شود که در مراحل تولید ان از ابتدا کاشت تا برداشت هیچ گونه سموم و کود شیمیایی در مزرعه به کار نرفته باشد.
برنج ارگانیک باید در زمینی کشت شود که فرسایش و کاهش کیفیت خاک بهبود یابد و هیچ گونه مواد مصنوعی نباید در زمان تولید آن به کار رود.
در کشور ما معمولا کشت برنج ارگانیک به چند روش معمول است:

۱.کشت برنج با اردک:

با استفاده از اردک در مزارع علف های هرز ،کرم ساقه خوار و آفات کنترل می شوند همچنین حرکت اردک در کف شالیزار باعث بهبود اکسیژن رسانی به ریشه گیاه شده و رشد گیاه را بهبود می بخشد.
هم چنین گیاه نیز از فضولات اردک استفاده کرده و در مراحل رشد خود از ان به عنوان کود استفاده میکند.
پروش برنج ارگانیک با این روش علاوه بر ایران در کشور هایه شرق آسیا نیز مرسوم است.

برنج ارگانیک

۲کشت برنج با ماهی:

کشت برنج و پرورش همزمان ماهی در شالیزار از جمله روش هایی است که میتوان از زمین های کشاورزی به صورت دو منظوره استفاده کرد که هم از لحاظ اقتصادی به صرفه است و هم محصول سالم در اختیار ما قرار میدهد.

در این روش نیز همانند روش قبلی حرکت ماهی در کف شالیزار باعث اکسیژن رسانی بهتر به گیاه شده و گیاه نیز از فضولات ماهی به عنوان کود استفاده می کند. ماهی نیز از آفاتی که به برنج اسیب میزنند تغذیه میکند.

برنج ارگانیک

۳.سیستم چند کشتی:

در این روش کشاورزان میتوانند پس از برداشت برنج به کشت محصولاتی مانند شبدر ،جو، کاهو، یونجه، سبزیجات و گلزا بپردازند.
در این کشت خاک, بار دیگرشخم می خورد و آبیاری می شود هم چنین تراکم علفهای هرز کم شده و آفاتی که به زیر خاک پناه برده تا زمستان گذرانی کنند نابود میشوند
بقایایه محصولات کشت شده در شالیزار می پوسند و تبدیل به کود شده و باعث بهره وری هر چه بهتر خاک می شوند.

۴.تله هایه نوری:

یکی از روشهای معمول در کشت برنج ارگانیک استفاده از تله هایه نوری برایه کنترل آفات بویژه کرم ساقه خوار در مرحله پروانه ای است.
در این روش با استفاده از فانوس یا لامپ نور ایجاد کرده و زیر آن تشت آب قرار میدهیم نور پروانه را به سمت خود جذب میکند و در تله گرفتار می کند.
کشاورز برای تهیه برنج ارگانیک همه این روشها (کشت برنج با اردک، کشت برنج با ماهی،سیستم چند کشتی، تله های نوری) را به کار می گیرد تا محصول سالمتری با کیفیت عالی در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

برنج ارگانیک

ما در خوشه طلا همیشه بر این باور بوده ایم که خرید برنج هایی که از سایت ما صورت می گیرد بالاترین کیفیت را داشته باشد این که از ما سم استفاده نمی کنیم نمی تواند حرف صحیحی باشد بهرحال برای از بین بردن آفت ها نیاز به سم های کشاورزی در مقدار کم می باشد.
یک بخش کوچکی از زمین های ما به روش ارگانیک یعنی بدون هیچ گونه سم کشت می شود اما برای اطلاع از موجود بودن این برنج باید با ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

4 پاسخ

  1. سلام خدمت شما
    برنج ارگانیک از لحاظ عطر و طعم کیفیت بهتری نسبت به برنج غیر ارگانیک دارد؟

    1. سلام
      در واقع در برنج ارگانیک مبنی سلامتی مصرف کننده و نبودن آرسنیک می باشد نمی توان زیاد در مورد طعم صحبت کرد اما چون حجم کشت و محصول نهایی در برنج ارگانیک طبیعتا کمتر است کیفیت بالاتر است

    1. سلام
      زهرا عزیز موجودی برنج تمام ارگانیک ما بالا نیست به این خاطر که این برنج ها باید در زمین هایی کشت شود که بخاطر مسافت با دیگر زمین ها میزان سم و آفت کش های دیگر زمین ها روی آن اثر نگذارد و ارگانیک کامل باشند برای همین هکتار زیر کشت این برنج ها بالا نیست با این وجود شما می توانید با شماره های سایت تماس بگیرید و از موجودی و قیمت آگاه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *