logo-bala

ورود/عضویت

سم ضدعفونی فستوکسین

سم ضدعفونی فستوکسین در نگهداری از غلات

سم ضدعفونی فستوکسین در ضدعفونی انبار برنج استفاده می شود. تا برنج را از آلودگی های میکروبی و قارچی حفظ کند.
ضدعفونی غلات و بقولات انباری که در سیلوها و انبار های کوچک (مانند اطاق معمولی بدون سقف) ذخیره شده باشند. توسط دستگاه مخصوص (سوند ) انجام میگیرد.

قرص فستوکسین به وزن ۳ گرم و قسمت اعظم آن فسفاید در آلومینیوم خالص می باشد. که یک ساعت پس از قرار دادن قرص ها در میان غله انبار شده! در مجاورت رطوبت هوا تدریجاً هر قرص تولید ۱ گرم گاز ph³ می نماید.

مدت زمان تصعید گاز حاصله از قرص در حرارت ۱۲-۱۵ درحه سانتی گراد ۵ روز می باشد. و در حرارت ۱۶-۲۰درجه سانتی گراد ۴ روز و در درجه حرارت بالای ۲۰درجه سانتی گراد ۳ روز می باشد.
قسمت اصلی ماده ای که پس از متصاعد شدن گاز قرص بجای می ماند هیدروکسید آلومینیوم است که گردی است. سفید خاکستری رنگ و غیر سمی و حاوی اندکی فسفید آلومینیوم که این بقایا نیز به تدریج به هیدروکسید آلومینیوم تبدیل می گردد.
ودر هر صورت همان باقی مانده با فسفید آلومینیوم نیز برای مصرف کننده خطری ندارد. گاز ph³ متصاعد شده روی اغلب آفات انباری غلات، بقولات در تمام مراحل تکمیلی آن موثر است.البته تمام آفات انباری در مقابل فستوکسین حساسیت مساوی ندارند.

سم ضدعفونی فستوکسین | خوشه طلا
سم ضدعفونی فستوکسین

موارد و مقدار مصرف:

1- درسیلو های بتونی ۲-۵ قرص برای هر تن

2- محصول روی هم انباشته و با استفاده از پوشش پلاستیکی ۳-۶قرص برای هر تن

3- محصول روی هم انباشته شده و در انبار های معمولی بدون استفاده از پوشش پلاستیکی۶-۱۲قرص برای هرتن

4- محصول بسته بندی شده و با استفاده از پوشش پلاستیکی ۱ تا ۱/۵ قرص برای هر متر مکعب

نکته 1: در صورتی که بتوان محموله قابل ضدعفونی را با برزنت و با پوشش پلاستیکی بپوشانیم باعث می شود. گاز ph³متصاعد شده مدت زیاد تری درون محموله بماند و اثر آن روی آفات و حشرات بیشتر باشد.
چون پس از یک ساعت قرص ها متصاعد می گردد.

نکته 2: عملیات قرص گذاری باید تا یک ساعت خاتمه و کارگران انبار را ترک نمایند! ضمناً کلیه خلل وفرج انبار باید جهت جلوگیری از هدر رفتن گاز گرفته شود. هم چنین برای ضدعفونی محموله بدون پوشش بسته بندی در انبارهای بزرگ عملیات قرص گذاری با دستگاه هایی بنام سوند انجام می گیرد.

اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان خوشه طلا تماس حاصل کنید.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *