logo-bala

ورود/عضویت

نقش پرندگان مهاجر در کیفیت برنج فریدونکنار

برنج طارم محلی فریدونکنار در استان مازندران،علاوه بر ویژگی های اصلی یک برنج خوب ازجمله عطر و طعم و قدکشیدگی در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی، از لحاظ تغذیه ای خوش خوراک وسهل الهضم بوده و به لحاظ بهداشتی نیز چون از کم ترین میزان کود های شیمیایی وسموم در مراحل تولید آن به کار گرفته می شود ، منحصر به فرد می باشد.

علت این امر را نیز باید درعنایت خداوند سبحان و ویژگی آب و هوایی انحصاری وخاک منطقه فریدونکنار جستجو کرد. همان طور که علاقه مند ان به طبیعت و محیط زیست مستحضرند تالاب فریدونکنار برخلاف سایر تالاب های موجود در ایران فصلی است و در واقع تالاب فریدونکنار همان زمینهای شالیزاری هستند که در فصل پاییز و زمستان مکان امنی را برای انواع پرندگان مهاجر مهیا می کنند.

وجود این پرندگان مهاجر که تعداد آنها به میلیون ها پرنده می رسد، به مدت ۵ تا ۷ماه در شالیزارهای فریدونکنار، باعث تزریق مقادیر زیادی فضله وکود های پرندگان به صورت تدریجی به شالیزار شده و این کودهای طبیعی رها شده توسط پرندگان به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفرموجب غنی شدن خاک شالیزارهای منطقه شده و مصرف انواع کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن می رساند. ضمن اینکه این پرندگان با تغذیه انواع حشرات و کرم ها نیاز به مصرف سموم جهت دفع آفات در مزارع شالیزارهای فریدونکنار را به حداقل می رسانند.
برای همین است که خرید برنج از شالیزار های فریدونکار همواره بهترین گزینه برای مشتریان برنج اصیل ایرانی می باشد.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *