logo-bala

ورود/عضویت

نکاتی در مورد پخت برنج

نکاتی در مورد پخت برنج

نکاتی در مورد پخت برنج

خرید برنج

در این مطلب به نکاتی در مورد پخت برنج میپردازیم;

کم کردن بوی سوختگی برنج:

میتوانید مقداری نان را بر روی برنج بگذارید و هنگامِ کشیدن برنج ،نان را از روی برنج بردارید.
همچنین میتوانید پیازی را پوست بکنید و به داخل برنج فرو ببرید،این کار باعث میشود بوی سوختگی برنج توسط پیاز جذب شود.

بهتر شدن طعم شیربرنج:

اگر قصد دارید شیربرنج شما طعم بهتری پیدا کند،بهتر است برنج را به وسیله شیر خیس کنید.اینکار در خوش طعم تر شدن شیربرنج تاثیر بسزایی دارد.

مشکل شور شدن برنج:

در صورتی که به شور شدن برنج قبل از آبکش کردن پی بردید میتوانید آب بیشتری داخل آبکش به روی برنج بریزید،ولی در صورتی که بعد از عمل آبکشی متوجه شدید برنجتان شور شده است،راه حلی وجود نداره،فقط برای کمتر کردن اثر شوری میتوانید خورش را کم نمک تر درست کنید.

مشکل کم نمک یا بی نمک شدن برنج:

اگر احساس کردید برنجتان کم نمک یا بی نمک شده،باید هنگام کشیدن برنج مقدار مناسبی نمک را با اندکی آب و روغن ترکیب کنید و بر روی برنجتان بریزید،اینگونه میتوانید مشکل کم نمک یا بی نمک شدن برنج را برطرف کنید

پخت سریع برنج در زمانی کم:

در صورتی که به دلیل مشغله کاری یا کمبود وقت برای پختن برنج مواجه هستید و میخواهید که هنگام ظهر برنج را سریعتر آماده کنید،راه حلی برای شما داریم،شما میتوانید شب قبل یا هنگام صبح برنجتان را آبکش نمایید،البته مقداری آن را خشک بردارید، پس از ان باید ته دیگ را آماده کنید و برنج را در ظرفی ریخته و ظرف را در یخچال بگذارید.موقع ظهر مقداری آب و روغن به برنج اضافه کنید و برنج را دم کنید.در این حالت برنج بسیار سریع دم میکشد و آماده میشود.

بوی ناخوشایند و نامطبوع برنج:

اگر متوجه شدید که برنجتان (برنج خشک) بوی نامطبوعی گرفت باید برنج را بر روی یک سطحی در زیر سایه پهن کنید تا زمانی که بو بد از بین برود،اگر برنج را زیر آفتاب پهن کنید برنج خشک و شکننده میشود و هنگام پخت حالت خود را از دست میدهد.

آب برنج مناسب کودکان:

مقداری از اب برنج را هنگام آبکش کردن بگیرید و با چند قاشق ماست ترکیب کنید و به کودکان بدهید،توجه کنید که آب برنج شور نباشد. آب برنج برای کوکان بسیار مفید میباشد.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *