logo-bala

ورود/عضویت

چگونه برنج مرغوب بخریم ؟

تفاوت بین برنج مرغوب و برنج نامرغوب‌ :

برنج گیاهی است که در کشورهای مختلف دنیا کشت می شود که در این میان ، برنج ایرانی یکی از مطرح ترین نوع برنج در دنیاست. اما همین برنج ایرانی نیز تنوع و گستره ی بالایی دارد که در شهرها و استانهای مختلف ایران که قالبا در شمال کشور قرار دارند ، یافت میشود .

چگونه برنج مرغوب بخریم ؟ همیشه یکی از سوال هایی که مصرف کننده می پرسد.

نامهایی مانند برنج طارم ،‌ برنج شیرودی ،‌ برنج دم سیاه و انواع مختلفی که شاید به گوش شما خورده باشد . اما بهترین و مرغوبترین برنج چگونه است و چطور میتوان آن را شماسایی کرد ؟

همیشه قد کشیدن برنج بعنوان یک معیار در نظر گرفته شده اما واقعا اینطور نیست و عوامل مختلفی را شامل می شود. که به تک تک آنها در زیر اشاره میکنیم .

معیار های خرید برنج مرغوب چیست ؟

  1. عطر و بوی برنج هنگام پخت
  2. سفید بودن برنج
  3. بوی مطبوع قبل از پخش
  4. یکدست بودن اندازه دانه ها
  5. خالص بودن برنج

البته معیارهای دیگری همچون اُرگانیک بودن برنج هم در کیفیت آن تاثیر به سزایی دارد به صورتی که هرچه کود های شیمیایی کمتری در مراحل کشت برنج استفاده شده باشد ، کیفیت محصول نهایی بالاتر خواهد بود و در نهایت محصولی سالمتر تحویل مشتری خواهد شد .

روشهای تشخیص برنج مرغوب :

یکی از ساده ترین روشها برای تشخیص برنج مرغوب ، بو کردن برنج است که نباید بویی مشابه بوی نم ، کپک زدگی ، بوی ماندگی داشته باشد که در یک نگاه این حالت قابل تشخیص است . روش دیگر ، گرفتن یک مشت برنج در دست و “ها کردن” در آن به جهت تشخیص عطر و بوی برنج است که در بین برنجهای ایرانی ،برنج طارم بهترین عطر و بو را دارد ولی دقت داشته باشید که برنج تست زده شده با این روش را وارد کیسه برنج ها نکنید .

روش دیگر تست زیر دندان نام دارد که با قرار دادن برنج در زیر دندان و فشار دادن آن ، میزان سفتی برنج مشخص میگردد که هرچه برنج محکم تر باشد ، مرغوبتر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است .
اگر این بار از خود پرسیدید چگونه برنج مرغوب بخریم ؟ به ما اعتماد کنید.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *