logo-bala

ورود/عضویت

چگونه سم آرسنیک در برنج را بشوییم؟

برنج کته یا آبکش

در مقاله قبلی درباره مضرات برنج هندی چیست؟ راجع به سم آرسنیک موجود در این برنج ها صحبت شد که تا چه اندازه برای سلامتی بدن مضر می باشد.
چون این موضوع بسیار مهمی می باشد امروز می خواهیم در مورد چگونه کم کردن این سم در برنج ها صحبت کنیم.

آزمایشات اخیر نشان دادند که روش معمول پخت برنج می‌تواند ‌بدن را به خاطر وجود آرسنیک برنج ، در معرض انواع مشکلات سلامتی مثل بیماری‌ های قلبی، دیابت و سرطان قرار بدهد.

 گرچه آزمایش‌های قبلی ثابت کرده بودند که روش معمول پخت برنج و حرارت بالا در هنگام جوشیدن برنج می‌تواند از مسمومیت ناشی از آرسنیک برنج جلوگیری کنه، اما این روش هم راه‌حل قطعی از بین بردن آرسنیک نیست و میلیون‌ها نفر در معرض خطرات ناشی از مصرف آرسنیک برنج هستند.

چطور آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟

در حالی‌که تا امروز فکر می‌کردیم زمانی که برنج پخته می‌ شود آرسنیک آن خارج می شود، اما نظریه جدید ثابت کرده که برنج باید حتما مدت زمانی در آب خیس داده شود تا آرسنیک آن خارج شود.

اندی مهارگ، استاد علوم بیولوژیک، در برنامه تلویزیونی”به من اعتماد کن، من دکتر هستم” سه روش برای پخت برنج رو آزمایش کرده تا ببینه کدوم روش برای کم کردن آرسنیک برنج موثرتره.

آرسنیک برنج

در روش اول، پروفسور مهارگ مقداری برنج در ظرف ریخت و دوبرابر آن آب به ظرف اضافه کرد. در حین پختن همه آب برنج بخار شد. با این روش بیشتر سم آرسنیک برنج باقی‌ مانده بود.

در روش دوم، قبل از پختن برنج ۵ برابر آب به آن اضافه کرد و سپس برنج را شست. با این روش مقدار آرسنیک نصف شده بود.

در روش سوم ، برنج یک شب در آب خیس خورد و میزان آرسنیک برنج آن تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد.

آبکش کردن برنج بهترین روش برای حفظ سلامتی می باشد

بهترین روش پختن برنج اینه که اون رو یک شب خیس کنیم و بعد تا زمانی که آب اون کاملا شفاف بشه اون رو بشوییم. بعد اون رو در قابلمه بریزیم و پنج برابر برنج آب بهش اضافه کنیم واجازه دهیم به خوبی بجوشد.
در انتها برنج رو آبکش کنیم و دم کنیم.

ما در خوشه طلا نهایت تلاش را داریم که مزارع خود را با کمترین میزان سم آفت زدایی کنیم تا برنجی که خود ما و مشتریان ما استفاده می کنند در بالاترین سطح کیفیت و سلامتی باشد.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *