logo-bala

ورود/عضویت

کاربرد های برنج

خرید برنج

99 درصد مردم برنج را فقط به عنوان یه مواد غذایی می شناسند که باید با آب و آتش پخته شده و مصرف شود. اما برنج کاربردهای بسیار فراوان دیگه ای دارد که شاید حتی تا حالا نشنیده باشید و برای شما بسیار تعجب آور باشد.
در این مقاله خوشه طلا کاربرد های برنج را در شش نکته بیان خواهیم کرد.

1- رسیدن و پخته شدن میوه :

میوه کال یا نرسیده را همراه برنج داخل ظرف بگذارید و در یک گوشه قرار دهید. این عمل برای زمانی می باشد که شما فرصت کافی برای رسیدن میوه را ندارید و می خواهید میوه شما هر چه سریعتر رسیده و قابل مصرف شود.

2- جلوگیری از چسبیدن نمک :

شاید برای خیلی از شماها پیش آمده باشد که نمک داخل نمکدان به هم چسبیده شده و از سوراخ های نمکدان بیرون نمی ریزد. برای رفع این مشکل کافیست چند دانه برنج را داخل نمکدان ریخته و از چسبیدن نمک ها به هم جلوگیری کنید.

جلوگیری از چسبیدن نمک به کمک برنج | خوشه طلا
جلوگیری از چسبیدن نمک به کمک برنج

3- چک کردن دمای روغن :

برای پی بردن به این نکته که آیا روغن به دمای مناسب برای سرخ کردن رسیده است کافیست یک دانه برنج را داخل آن بیندازید. اگر برنج روی روغن آمد و پخته شد یعنی روغن به دمای مناسب برای سرخ کردن رسیده است.

4- تمیز کردن آسیاب :

شما می توانید بعد از آسیاب کردن فلفل، زردچوبه و … ، برای تمیز کردن دستگاه آسیاب بعد از خارج کردن مواد چسبیده به آن تا حد ممکن، از دانه های برنج استفاده کنید. برای این کار برنج را داخل دستگاه بریزید و قشنگ بچرخانید تا خاصیت جذب کنندگی فوق العاده برنج را مشاهده نمایید.

5- جذب آب و رطوبت :

خیلی از شماها وقتی گوشی موبایل تان داخل آب می افتد گوشی و باطری را از هم جدا کرده و هردو را داخل برنج قرار می دهید که این عمل نشان دهنده جذب رطوبت توسط برنج می باشد.

جذب رطوبت به کمک برنج | خوشه طلا
جذب رطوبت به کمک برنج

6- تمیز کردن بطری ها :

برای تمیز کردن بطری ها و ظرف هایی که دهانه های باریک و تنگی دارند کافیست دو قاشق غذا خوری برنج را ده دقیقه همراه آب گرم داخل این ظروف خیس دهید. بعد از تکان دادن و آبکشی ظرف شما کاملا تمیز خواهد شد.

این ها بخشی از کاربرد های برنج می باشد.
برای خرید برنج درجه یک و مرغوب می توانید با خوشه طلا در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *