logo-bala

ورود/عضویت

سلامت قلب با مصرف برنج

رابطه مصرف برنج با سلامت قلب

شاید در ابتدا برای خیلی ها این موضوع تعجب آور باشد؛ زیرا اگر هرجا صحبت از بیماری هایی مانند دیابت، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی می شود. خیلی ها بر این باورند که باید مصرف چربی و برنج را کاملا قطع کنند!!! و شروع به مصرف میوه و سبزیجات کنند.
اما واقعیت چیز دیگریست.

نتایج تحقیقاتی که پژوهشگران روی 560 نفر انجام داده اند به این گونه بوده است. که افرادی که برنج مصرف می کنند 24 الی 59 درصد کمتر دچار بیماری های قلبی و عوارض ناشی از آن می شوند.
لازم به ذکر است در اینکه مصرف ماهی برای سلامت قلب بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد. هیچ شکی وجود ندارد اما محققان در پژوهش های جدید به این نتیجه رسیده اند که برنج با توجه به سبوس و ویتامین هایی که در آن وجود دارد، اصلی ترین مواد غذایی برای سالم نگه داشتن قلب می باشد.

سلامت قلب با مصرف برنج  | خوشه طلا
سلامت قلب با مصرف برنج

انواع مواد مغذی در برنج:

کلسترول :
مصرف برنج در تنظیم کلسترول خون بسیار تاثیرگذار است. کلسترول یک ماده نرم و موم شکل می باشد که نوعی چربی به حساب می آید. و افزایش آن باعث بسته شدن رگ های خونی شده و میزان احتمال سکته قلبی را بسیار افزایش می دهد.
اما برنج فاقد کلسترول بوده و سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند فیبر، ویتامین A و ویتامین C می باشد. این آنتی اکسیدان ها دارای خاصیت جذب و کاهش کلسترول خون می باشند که سلامت قلب را به همراه دارند.
کلسترول کمتر = قلبی سالم تر

منیزیم mg :
منیزیم باعث شل شدن ماهیچه های رگ می شوند که کاهش فشار خون را به همراه دارد. کاهش فشار خون احتمال خطر سکته قلبی و مغزی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. میزان مورد نیاز بدن به منیزیم 400 گرم در روز می باشد که در یک پیمانه برنج قهوه ای 90 گرم و یک پیمانه برنج سفید 30 گرم منیزیم وجود دارد.
فشار خون کمتر = قلبی سالم تر

ویتامین B3 :
نیاسین یا همان ویتامین B3 موجود در برنج، نقش بسیار قابل توجهی در مبارزه با لیپوپروتئین دارد که باعث کاهش خطر سکته قلبی در سنین جوانی می شود. لیپوپروتئین یکی از عوامل کنترل پلاسما و تجمع چربی در رگ می باشد.
چربی کمتر = قلبی سالم تر

لازم به ذکر است که نوع برنج مصرفی در سلامت قلب بسیار مهم می باشد. همانطور که می دانید برنج اصیل ایرانی جز بهترین برنج های دنیا می باشند. که از کیفیت و خواص بسیار بالایی برخوردارند. برای سلامت قلب خودتون و عزیزاتون هم شده تنها برنج ایرانی مصرف کنید!

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *