logo-bala

ورود/عضویت

چگونه برنج با کیفیت خریداری کنیم؟

خرید برنج با کیفیت

برنج به عنوان دومین ماده غذایی پرمصرف در سفره ایرانی ها بعد از نان سالیان سال هست که جا خوش کرده است.
عطر و طعم برنج های اصیل ایرانی به خصوص برنج های شمال کشور همواره زبانزد خاص عام در داخل و حتی خارج از کشور بوده است.
خرید برنج با کیفیت به این سادگی نیست تشخیص برنج اصیل و بدون ناخالصی کار دشواری هست که به سال ها تجربه نیاز دارد.

متاسفانه با پدیده ای به نام تقلب هم رو به رو هستیم که دلالان برنج برای سودآوری بیشتر برنج های مرغوب و با کیفیت شمال را با نمونه های بی کیفیت برنج مخلوط می کنند و به عنوان برنج اصیل به دست مصرف کنندگان می رسانند!
در این شرایط برنج هنگام پخت در حالیکه قسمت هایی پخته نشده هنوز! دانه های دیگر شفته می شوند!
عطر و طعم از بین می رود!
این موارد باعث می شود مصرف کننده تصمیم بگیرد به جای هزینه بیشتر و خرید برنج با کیفیت ایرانی به سراغ برنج های پاکستانی و هندی برود که سراسر ضرر هست!

اما واقعا چگونه می توان یک برنج خوب خریداری کرد؟

چند راهکار ساده برای خرید برنج مرغوب را همیشه در نظر داشته باشید:

1- عطر و طعم برنج:

امروزه افراد زیادی هستند که از عطر مصنوعی و اسانس برای معطر کردن برنج ها استفاده می کنند. که این برنج ها بعد از شستن کاملا عطر و بو خود را از دست می دهند.
اما برنج شمال حتی بعد از شستن و پخته شدن عطر و بو خود را حفظ می کنند. بنابراین برنجی که حتی شما بعد از شستشو مکرر باز هم عطر واقعی آن را حس می کنید نشان از کیفیت بالا محصول دارد.

2- اندازه برنج:

یکی دیگر از فاکتور های مهم در خرید برنج اندازه دانه برنج ها می باشد. مقداری از برنج را در کف دست خود بریزید و آن را پخش کنید. دانه های برنج باید کاملا از اندازه برابری برخوردار باشند و شکسته داخل آن وجود نداشته باشد.

نکته: لزوما وجود شکستگی در برنج به معنی کیفیت پایین نمی باشد. و برنج های اصیل شمال قبل از بوجاری این شکسته ها را دارد.

3- یک دست بودن برنج:

مقداری برنج را در کفت دست خود بریزید و آن را کاملا پخش کنید. تمام دانه های برنج باید از نظر رنگ. کوتاه و بلندی و چاق و لاغری دقیقا یکسان باشد.
عموما برنج هایی که به اصلاح همگین نیستند می تواند عاملی برای مخلوط شدن برنج ها با هم باشد که نشان از کیفیت پایین تر محصول هست.

4- بنددار و ترک دار نبودن برنج:

گاهی ممکن است برنج بخاطر خشک شدن نادرست در شالیکوبی ها یا بخاطر سرمای شدید دچار بند یا شکستگی شود.
که این امر کیفیت برنج را پایین می آورد و حتی باعث شفته شدن برنج بعد از پخت آن می شود. برای تشخیص بند دار بودن برنج شما می توانید دانه برنج را با انگشت شصت و اشاره فشار دهید. اگر به راحتی شکسته شده برنج بند دار می باشد. و از کیفیت پایینی برخورددار است.

5- رنگ برنج:

برنج با کیفیت و اصیل مازندران از رنگ نیمه شفاف یا نیمه بلوری برخورددار است. برنج بعد ماندن در مدت زمان بالا نزدیک به یک سال یا بیشتر کم کم رنگ بلوری خود را از دست می دهد و به سمت تیره متمایل می شود. بنابراین با مشاهده رنگ برنج می توان تا حدودی سن برنج را تشخیص داد.

6- خرید از مراکز معتبر:

روش های تشخیص برنج باکیفیت حتی برای مصرف کنندگان بومی هم گاهی اوقات دشوار هست و به سادگی نمی توان یک برنج خوب و اصیل را تشخیص داد.
بنابراین ساده ترین راه این است که همواره برای  خرید برنج از مراکزی برنج را تهیه کنید که نسبت به عملکرد آن ها آشنایی و رضایت دارید.
برای این منظور بهتر است ابتدا در حجم بسیار کم برنج را تهیه کنید و اگر رضایت داشتید در خرید های بعدی در وزن های بالاتر خرید را انجام دهید.


خوشه طلا یک سایت فروشگاهی برای خرید برنج با کیفیت آمل و فریدونکنار می باشد.که رسالت خود را حذف واسطه ها می داند! ما کشاورز هستیم و نسبت به برنج که به دست مصرف کننده می رسانیم احساس مسئولیت داریم!
در خوشه طلا شما می توانید با خیال آسوده انواع برنج طارم عطری , طارم هاشمی , برنج های پرمحصول با کیفیت برای مصارف خانگی یا رستوران ها و غذا خوری را تهیه کنید. و در صورت عدم رضایت تمام هزینه پرداختی را عودت بگیرید!
هزینه بازگشت محصول هم کامل برعهده ماست!
این تضمین کار ماست.
برای مشاوره می توانید با شماره دفتر 01143267902 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *