logo-bala

ورود/عضویت

تنها برنج ایرانی مصرف کنید!

برنج ایرانی بخورید و برنج هندی مصرف نکنید

برنج ایرانی بخورید! برنج هندی را سر سفره خود نیاورید:

با وجود اینکه برخی کشور ها مثل آلمان واردات برنج هندی را به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و فلزات سنگین ممنوع کرده اند.
در ایران بررسی های متعددی در این رابطه انجام گرفته اما با انتشار گزارش های متناقض در این باره همچنان برنج هندی وارد و مصرف می شود!!!

مهمترین آلودگی این برنج ها تا به حال آرسنیک اعلام شده که در فارسی به اکسید آن مرگ موش می گویند.

فرآورده های آرسنیک:

از آرسنیک و ترکیباتش به عنوان علف کش،حشره کش،و آلیاژهای مختلف استفاده می شود. از قدیم الایام هم برای ساخت مواد بهداشتی همچون داروی نظافت بدن (موبر)استفاده می شده است.
گفتنی است حتی مایه اصلی کرم ها و اسپری های موبر از همین ماده است.
آرسنیک و ترکیباتش موجب مختل شدن سیستم گوارشی و شوک منجر به مرگ می شوند. برنج های هندی فرآوری شده به همین دلیل سه برابر طولشان قد می کشند.

مضرات برنج هندی
برنج ایرانی

ما قبلا در مقاله های چگونه سم آرسنیک در برنج را بشوییم؟ و مضرات برنج هندی چیست؟ در این باره صحبت کردیم.

ساختار شیمیایی برنج به گونه ای است که می توان شرایط مناسبی برای رشد آرسنیک باشد. از همین رو بر اساس گفته ی محققان و دانشمندان میزان وجود و رشد آرسنیک در برنج بیشتر از سایر مواد غذایی است.

با همه ی این گفته ها اما برخی ها می گویند که برنج هندی آری از هرگونه مواد شیمیایی است! و کاملا سالم است! و دلیل آنها این است که سالهاست در کشور مصرف می شود و مشکل خاصی تابحال بوجود نیاورده است.

کارشناسان بابررسی فاکتور های مختلف در ارقام موجود در برنج، ازجمله آمیلوز، ژلاتین شدن و قوام ژل که اغلب در سنجش کیفی برنج متناسب است با ذائقه عمومی مورد بررسی قرار می گیرد به این نتیجه رسیدند که برنج هندی وارداتی از ویژگی چسبندگی بعد پخت برخوردار نیست.
این برنج ها به گونه ای است که هر اندازه در آب بجوشد و حرارت ببیند اصلا شل و له نمی شود!!! و این خیلی غیر طبیعی و قابل تامل است. به علاوه ادعای ضد آفت بودن این برنج ها نیز مسئله دیگری است که احتمال استفاده از مواد شیمیایی را در آن تقویت می کند.

برنج ایرانی

برنج ایرانی:

این برنج ها جزو ممتاز ترین برنج های دنیا می باشد. که همواره در جهان بخاطر عطر و طعم بی نظیرش جایگاهی ممتاز داشته است.
امروزه حتی در برنج های ایرانی هم شاهد استفاده از سموم بالا هستیم اما هیچگاه نمی توان برنج داخل را با برنج هندی مقایسه کرد!

برنج های شمال ایران به واسطه طعم بی نظیری که دارند شاهد استقبال بی نظیری در داخل و خارج از کشور هستند! امروزه بخاطر قیمت بالای این محصول از سبد خانواده های ضعیف حذف شده است!

در خوشه طلا ما تلاش میکنیم تا با حذف واسط ها خرید برنج ایرانی را برای مصرف کنندگان داخلی تسهیل کنیم.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

4 پاسخ

  1. فکر نکنم مصرف کنندگان داخلی هم از کیفیت برنج های هندی راضی باشن اما با این وضع اقتصاد طبیعتا اونایی که توان مالی ندارن ناچاراً سمت این برنج های ناسالم میدن

    1. سلام
      بله کاملا حق باشماست
      بخاطر سیاست های اشتباهی که در حق کشاورزان اجرا می شود هزینه تولید به شدت افزایش یافته و با واسطه هایی که وجود دارد قیمت نهایی افزایش شدیدی دارد که باعث می شود ضرر و زیان را کشاورز و مصرف کننده ببیند

    2. سلام
      بله متاسفانه کاملا حق باشماست
      بخاطر سیاست های اشتباهی که در حق کشاورزان اجرا می شود هزینه تولید به شدت افزایش یافته و با واسطه هایی که وجود دارد قیمت نهایی افزایش شدیدی دارد که باعث می شود ضرر و زیان را کشاورز و مصرف کننده ببیند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *