logo-bala

ورود/عضویت

روش پخت هویچ پلو

روش پخت هویج پلو

همانطور که می دانید هویچ پلو یک غذای فوق العاده خوشمزه و مقوی می باشد؛ زیرا با توجه به موادی که داخل آن استفاده می شود، به تامین کالری و انرژی بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی می کند.

موارد مورد نیاز:

برنج 4 پیمانه

پیاز دو عدد

سینه مرغ 2 تکه

هویچ 5 عدد بزرگ

کره 100 گرم

آبلیمو دو قاشق غذا خوری

زعفران، نمک، فلفل سیاه، دارچین و زردچوبه به مقدار کافی

روش پخت هویچ پلو :

مرحله اول:
در این مرحله باید سینه مرغ را آماده کنیم که برای این کار باید مرغ را داخل قابلمه قرار دهیم. سپس دو لیوان آب به همراه یک عدد پیاز را به مرغ اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین را داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا مرغ به طور کامل پخته شود.

مرحله دوم:
صبر می کنیم تا مرغ پخته شده کمی خنک شود و سپس آن را تکه تکه و ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.
در این مرحله مقداری آب مرغ را صاف کنید و برای اضافه کردن به غذا در مراحل بعد کنار بگذارید.

مرحله سوم:
پیاز دوم را خرد کرده و داخل تابه با روغن تفت می دهیم و مقداری زردچوبه به آن اضافه می کنیم و بعد از یک الی دو دقیقه گوشت ریز شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم:
هویچ را ریز می کنیم (رنده بزرگ) و به تابه اضافه می کنیم تا همراه مرغ تفت خورده و سرخ شود و سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین را به آنها اضافه می کنیم.

روش پخت هویچ پلو | خوشه طلا
روش پخت هویچ پلو

مرحله پنجم:
بعد از اضافه کردن ادویه، زعفران دم کرده را به مواد هویچ پلو اضافه می کنیم. زعفران در رنگ و طعم غذا تاثیر فراوانی دارد به همین دلیل توصیه می شود که حتما از زعفران استفاده کنید. در ادامه به اندازه یک نصف لیوان آب مرغ را به همراه آب لیمو ترش به مواد اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم.

مرحله ششم:
برای آبکش کردن برنج باید حواستان باشد که برنج نسبت به حالت عادی که آبکش می کنید سفت تر باشد و زیاد نرم نشود تا غذای شما شفته نشود.
برای ته دیگ غذا به دلخواه خود می توانید از نان لواش یا سیب زمینی استفاده کنید.

مرحله هفتم:
در این مرحله باید برنج و مواد هویچ پلو را به صورت لایه لایه روی هم قرار دهیم که در ابتدا باید برنج را ریخته و سپس مواد هویچ پلو را به آن اضافه می کنیم.
بعد اتمام این کار کره را خرد کرده و روی سطح برنج می ریزیم.

مرحله هشتم:
درب قابلمه را همراه با دم کنی روی آن قرار می دهیم و روی شعله کم گاز قرار می دهیم تا به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت غذای ما کاملا دم بکشد و آماده شود.
سپس هویچ پلو را در قابلمه مخلوط می کنیم تا یکدست شود. برای تزیین آن می توانید از بادم خرد شده، سبزیجات دلخواه و زرشک استفاده کنید.

هویج پلو شما آماده هست می توانید نوش جان کنید.
برای خرید برنج شمال هم می توانید از سایت خوشه طلا اقدام فرمایید.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

فهرست مطالب

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *